Tids-brist..

Jag har upptäckt att det inte är så lätt att hinna blogga när man har en liten bebis hemma.. När hon sover passar man på att diska, förbereda maten, tvätta, städa m.m.. Och när hon är vaken går det bra att lägga ner henne fem minuter sen blir hon sällskapssjuk och vill ligga i knät ist, måste jobba på det nu i helgen så hon inte blir en knähund när hon blir stor..
Igår va vi på bvc igen, och jag blev galen.. Eller vänta inte jag som är så lugn och harmonisk va? Förra gången fick vi komma in fem-tio minuter sent men det kan jag ta att det händer nån gång.. Igår hade vi tid 14.00 och fick komma in 14.25, va jag rasande eller va jag rasande? Tider är till för att hållas.. Sen sov olivia när vi gick och jag ville inte väcka henne så jag räknade ut att hon skulle äta ca kvart i tre och det hade vi hunnit hem till om vi hade fått komma in när vi skulle men nu när sköterskan va så sen så fick jag en vrålhungrig dotter och det gjorde mig inte direkt gladare.. Det bästa med hela situationen var att hon hade växt så det knakade, 3655g och 54,7cm :-) Hon ligger lite under normalkurvan viktmässigt men över kurvan längdmässigt så hon kommer antagligen bli som mig, kan äta hur mycket som helst utan att gå upp så mycket i vikt.. Nu är hon alla fall över födelsevikten så jag är jättenöjd :-) Och längden har jag märkt att hon växer på för hon kan inte ha strl 50 längre och 56 funkar bara ett litet tag till, så nu har vi börjat använda 62 i vissa kläder.. Tur att vi hade lite olika storlekar annars hade det blivit bråttom att shoppa, nu tänkte jag passa på att önska i julklapp åt henne :-)
På måndag fyller ju jimmy år, min älskling blir 28 och vi har blivit bjudna till landet på middag då :-) Sen får vi fira honom lite när jag fyller också, då har jag tänkt att vi ska ha nån form av kalas på landet.. Undrar om jag borde berätta det för mina föräldrar? Äh pappa skulle ju höra av sig imorrn jag får försöka komma ihåg att säga det då :-) Nu ska jag skala potatis för ikväll vankas det sjömansbiff :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0