Olivias födelse :-)

Jaa i onsdags morse va det dags, jag vaknade strax innan 7 och va kissnödig men när jag hade kommit ur sängen började det droppa och precis när jag hann in på toan så sa det splash typ :-) Vattnet gick och jag började få värkar.. Ringde upp till BB och dom ville att jag skulle komma upp för att vattnet va blodblandat.. Så jag ringde morfar och bad honom komma in och skjutsa upp oss och medan jag ligger i soffan och väntar så inser jag att det inte går 3-5 minuter mellan värkarna.. Barnmorskan hade ju sagt innan att man skulle åka upp när det va den tiden mellan värkarna.. Det gjorde ont så jag tog en alvedon och sen gick vi ner till bilen.. Blev inskrivna 8.05 på förlossningen och då ville dom sätta en kurva för att se hur värkarna va och hur bebisen mådde.. Efter några minuter behövde jag gå på toa och då kände jag att det tryckte på ganska ordentligt, in kommer barnmorskan och säger att vi får nog göra en undersökning för det ser ut som att du trycker på, ja klart som fan att jag gjorde.. Efter undersökningen så vänder hon sig till en sköterska och ber henne fixa en säng för dom måste förflytta mig till ett förlossningsrum.. Med andra ord jag va helt öppen och huvudet va på väg ner så jag fick äntligen trycka på med deras tillåtelse nu :-) Krystvärkarna startade 8.45 och 9.14 är våran ängel född :-) Jag hann inte få nån bedövning eftersom allt gick så fort men det gjorde inte så ont som jag trodde att det skulle göra :-)
Dock följdes den underbara förlossningen av komplikationer med amningen, min mjölkproduktion kom inte igång förrän i fredags vid lunchtid och olivia hade svårt att ta bröstet, hon gapade inte tillräckligt stort.. Vi fick en amningsnapp men då måste hon suga hårdare och det orkar hon inte riktigt så hon fick inte i sig tillräckligt med mat.. Nu gör vi så att jag pumpar ur och ger henne det i flaska sen och det funkar jättebra, hon äter som en häst och jag vet att hon får i sig tillräckligt :-)

Med andra ord är livet helt underbart nu och vi bara njuter, hela familjen :-)

Kommentarer
Postat av: Becca

grattis än en gång :-)

2010-11-23 @ 11:54:51
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Becca

grattis än en gång :-)

2010-11-23 @ 11:54:53
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis! Hoppas allt går bra för er! Skönt att förlossningen verkade gå bra!

2010-11-23 @ 15:23:25
Postat av: Elli

Vilken liten gullunge hon är då.

Grattis till er gumman! :)

2010-11-23 @ 22:27:56
URL: http://ellielladahlin.blogspot.com/
Postat av: Elli

Vilken liten gullunge hon är då.

Grattis till er gumman! :)

2010-11-23 @ 22:28:45
URL: http://ellielladahlin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0