Irriterad!

Har länge tänkt återuppta min blogg men det har bara inte blivit så men nu sitter jag här igen :-)
Ska börja med att slänga en skaplig kritik till via sat och vissa privatpersoner där..
När jag gick med mina föräldrar på marknad under augustifesten så teckna pappa ett avtal med via sat för att han vill kunna se premier league.. Han har pratat om att göra det länge men det har aldrig blivit av men nu stod han alltså där och när försäljaren säger att han måste ha parabol så säger pappa att vi har haft det förut och att det inte funkar för dom bor mitt ute på landet.. Men försäljaren står på sig och säger att tekniken utvecklats och att nu för tiden kan alla ha parabol, så avtalet blir tecknat och vi går därifrån..
Igår spenderade jag, jimmy och olivia dagen på landet för att kunna släppa in teknikern som skulle komma och sätta upp denna parabol, efter att ha varit där i 10 minuter varav det tog 5 för att packa upp parabolen så konstaterar han att vi inte kan ha parabol för att det är för mycket träd i vägen så vi skulle inte få in någon bild.. Så bara att skicka tillbaka parabolen till via sat och häva avtalet, väldigt mycket krångel blev det helt plötsligt.. Men det va ju precis det vi stod och sa till den förbannade försäljaren..
Det som irriterar mig mest är ändå att medans pappa står och pratar med försäljaren står en gammal bekant till mig och pratar med mamma och mig.. Han jobbar också på via sat och har varit ute hos mina föräldrar och vet hur det ser ut, kunde inte han bara ha sagt till sin kollega att det inte skulle funka? Det hade besparat både oss och teknikern en hel massa tid och krångel.. Men nej han står där med sitt falska leende och säger inte ett ljud..

Nu till lite roligare saker, jimmy är ledig en helg :-) Eller inte en hel helg men lördag-söndag, och vet ni vad, det är lönehelgen också.. Det trodde jag aldrig skulle hända, han har ju jobbat där sen januari och första lediga helgen kommer nu liksom men tack tack till jimmys chefer :-) Mamma och pappa ska ha olivia då så vi kan få ha en mysig kväll utan att hon går omkring och drar en i byxbenen :-)
Annars leker livet här hemma och det är helt underbart.. 

                                                                        Älskar Jimmy & Olivia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0